De Provincie Noord-Holland en de gemeentes in ’t Gooi regio willen een betere openbaar vervoer verbinding. In de eerste plaat is het project ‘HOV (Hoogwaardig Openbaar Vervoer) in ’t Gooi’ geïnitieerd, om met name de bus verbinding tussen de gemeentes en het spoornet te verbeteren. Als onderdeel van dit project heeft Slurink een gebruikte bouwbrug voorzien van een SAMI slijtlaag.
Gemeente Huizen is de grootste gemeente in Nederland zonder treinstation. Voor een efficiënte aansluiting op het spoornet komt er een snelle busverbinding tussen Huizen en station Hilversum. Aparte rijbanen zijn aangelegd en bruggen en tunnels zijn gebouwd zodat de busverbinding geen vertraging gaat oplopen door drukte in het verkeer of gesloten spoorweg overgangen.
Door een gebruikte bouwbrug langs de A27 om te bouwen, is een nieuwe busbaan ontstaan. Met onder andere een nieuwe waterdichte asfalt slijtlaag, kunnen bussen voortaan over de bestaande betonnen brug rijden. In opdracht van Hoofdaannemer BAM gaat Slurink dit realiseren.
De voorbereiding hiervan begint met het grondig reinigen van de ondergrond. Vervolgens is de ondergrond volledig gedroogd om alle vocht te verwijderen. Ten slotte zijn de schampranden afgeplakt als laatste voorbereiding.
Voor de slijtlaag is gekozen voor de SAMI bitumenemulsie, die een zeer hoog gemodificeerd bindmiddel bevat voor een maximale hechting met de onderliggende betonnen brug. Er zijn twee lagen aangebracht, beide lagen zijn ingestrooid met steenslag.
Langs beide zijden van het brugdek is een Drainflex (bitumen) goot tegen de schamprand aangelegd voor optimaal waterafvoer.
De bouwbrug is nu voorzien van een SAMI slijtlaag en is klaar voor gebruik.