Het wegdek bij de poorten van tunnels worden intensief gebruikt. Met name zware vrachtverkeer en het steeds gebruiken van dezelfde sporen heeft een aanslag op het onderliggende wegdek. Bij de Westerscheldetunnel Slurink heeft de ribbel- en spoorvorming verholpen door het aanbrengen van een nieuwe combinatiedeklaag.
Met 20.000 passages per dag waarvan 10% vrachtverkeer heeft het wegdek bij de tolpoorten van de Westerscheldetunnel het zwaar te verduren. Stilstaand verkeer, en met name zwaar verkeer, heeft een aanslag op het onderliggende wegdek. Daarbij gebruikt het verkeer steeds hetzelfde spoor waardoor ribbels en spoorvorming ontstaan wat men snel moet oplossen.
Om dit te herstellen is de toplaag vervangen door een combinatiedeklaag. Ten eerste heeft H4A een Zeer Open Asfalt Beton (ZOAB) laag aangebracht. Vervolgens heeft Slurink de holle ruimte in de ZOAB volledig met combifalt penetratiemortel gevuld. Door de gunstige weersomstandigheden is de tolpoort slechts 24 uur gestremd.
Met een nieuwe combideklaag is de ribbel- en spoorvorming verholpen bij de Westerscheldetunnel hersteld voor de langere termijn.